fredag 4 januari 2008

"Varde ljusslingor"...

Foto: Syster Lycklig
Foto: Bluebox
Foto: Watt & Veke
Foto: Happy Lina
Foto: Nordhjem
Foto: Ellos
Foto: Nordhjem
... var kanske inte Guds exakta ord om man ska tro skapelseberättelsen. Men han hade heller inte lagt vantarna på den förtjusande nätbur som för närvarande pryder min hylla. Troligtvis hade han inte heller förutsett det gigantiska ljusunderskott som faktiskt drabbar oss på norra halvklotet varje vinter. Vilken skamlös slarver! Den sjunde dagens vila var uppenbarligen ganska oförtjänt. Hur som helst har jag drabbats av en smärtsam insikt: De små vita pappersstjärnorna i buren har snart passerat bäst-före-datum. Eller snarare; när övriga juldekorationer snart förpassas till sin låda kommer stjärnorna att kännas obehagligt passé. Därför är det nu hög tid för en ljusslingejakt: Jag tänker mig något som kan få vara framme precis så länge jag har lust, och utan trista julvibbar. Ovan presenteras skörden hittills. Tips mottages tacksamt!

Inga kommentarer: