söndag 7 september 2008

Byråer

Foto: Sofie Andersson
Foto: Rice
Foto: Ann Lindberg via Desire to Inspire
Foto: Apartment Therapy
Idag är det dags att hylla inredningens svar på Greta Garbo: Byrån är en trevlig möbel som som är lite hemlighetsfull med sitt innehåll: Få skulle känna sig bekväma med att öppna andra människors byrålådor. En hylla däremot, avslöjar glatt allt. En byrå trivs lika bra i sovrummet som i hallen eller i vardagsrummet. Den slukar lika gärna kläder som cd-skivor, böcker och teknikprylar. Idag sänder vi därför en vänlig och tacksam tanke vår trotjänare byrån. Varför inte, dagen till ära, skämma bort den lite med ett snyggt stilleben?

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej! jag tittar ofta in på din blogg och tycker att du väljer ut härligt inspirerande bilder! men nu på senare har du allt varit lite dålig på att uppdatera.. precis samtidigt som jag ska flytta in i ny lya! du är ju trots allt ägarinnan av min favoritblogg! så ge mig mera,mera,mera! trånar efter härligt höstig inspiration i detta tråkiga regnväder! hjälp mig att se hur underbart det kan vara att sitta INNOMHUS i ett halvår! tack på förhand/ lina

Ellmania sa...

lina: Åh, nu blev jag lite rörd! Vilken underbar kommentar, jag ska absolut försöka höja tempot en aning :) Lycka till med din nya lägenhet!