tisdag 30 september 2008

Cykelkärlek

Foto: The Selby
Foto: Boråstapeter
Foto: Desire to Inspire
Att förvara cykeln inomhus är en god idé ur stöldsynpunkt. Råkar du vara begåvad med en ovanligt vacker trotjänare kan den dessutom bli ett trevligt och ganska oväntat inslag i inredningen. Själv lät jag min buteljgröna vän sova över varje natt de första månaderna, tills sambon en dag fick nog och informerade mig om att huset faktiskt har ett cykelrum för ändamålet. Vad tycker ni, mina kära läsare? Kan ni tänka er att förvara cykeln i hemmet?

8 kommentarer:

Myownhome sa...

Vad din blogg har mycket fina och inspirerande bilder! En given favorit hos mej. :D

Anonym sa...

Fin blogg du har.Hittade hit när jag letade efter stolar, Öglan, på blocket.
Ang. cykel varför inte om man har dom utrymmerna,vackert stileben.

Anonym sa...

Cykel inne i lägenheten? Det har varit så i perioder. Just nu kör jag dock en ohäftig och inte ett dugg stöldbegärlig så den får stå på gården.

Anonym sa...

Härliga inspirationsbilder. Riktigt fint att ha en cykel hemma, så länge den är ren! :-)

Cathrines blogg sa...

Jeg skulle gjerne hatt sykkelen min inne, nå står den i boden men der er så mye annet rot og skrot at jeg bruker en halv time på å finne den! Kanskje jeg skal prøve å ta den inn?? Tror kanskje mannen min begynner å lure litt, men det er jo bare å bruke litt kvinnelist.....hihi, skal prøve jeg!! Kanskje jeg blogger et bilde?
Ha en strålende uke, jeg titter i nnom hos deg en annen dag, her var det koselig å være!

Ellmania sa...

Hej allihop! Tack för era fina kommentarer, lite respons är så kul att få och gör mig alltid lika glad!

Emma Busk sa...

Åh, tack för inspirationen! Har själv haft många grubblerier omkring det här eftersom jag och fästmannen bor ganska trångt och dessutom tillsammans med hans (jättefina men utrymmeskrävande) racercykel.
Jättefin och bra blogg du har!

Ellmania sa...

Tack :)