onsdag 29 augusti 2007

IKEA och Pimp my AGERUM

Foto: IKEA
Såhär kan det gå när kreativiteten får fritt spelrum. I teorin är idéen bra, i realiteten... Nja. Själv är jag semi-lycklig ägare till två vita AGERUM, vars bokinnehåll naturligtvis (!) är färgkodat :) Innan vi riktigt blivit bekanta, tvillingarna AGERUM och jag, fanns också en del idéer om att lite tapet skulle pimpa hyllorna till oanade höjder. Men jag besinnade mig. Och det är jag glad för. Eftersom hyllor, enligt min tolkning, på något vis är gjorda för att vara statister i sina invånares show tror jag det är bäst att de får förbli lite anonyma. Men ur ett jämställdhetsperspektiv skulle tongångarna naturligtvis vara de diametralt motsatta! Så bra då, att denna blogg är så jämställdhetsmässigt inkorrekt: I Ellmania råder total och ogenerad estetisk diskriminering och är man inte snygg, eller för all del intressant eller praktisk får man inte vara med! AGERUM kvalar med viss tvekan in i snygg-facket; dess höga ben fick mig på fall. Intressant? -Knappast! Men praktisk, det är den. På IKEA finns den i björk och i vitt, samt i två höjder för 495 respektive 695 kr. Eventuell pimpning åligger köparen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det tråkiga med Agerum är att om man ber en 6-åring rita en bokhylla, utan böcker, så ritar han en Agerum. Men en färgkoordinerad "pimpning" utav böckerna är en fantastisk idé.

Ellmania sa...

När man lägger fram det på det viset så känns ju hyllan lite trist. Eller fantastisk, beroende på hur man ser det: Det enkla är ju ofta det briljianta. Underskatta inte en sexåring... :) Men jag håller med; färgkodningen är faktisk riktigt effektfull och dekorativ!