söndag 19 augusti 2007

Väggord

Jag har länge varit svag för väggord, men ännu inte hittat någon plats i mitt hem där ett sådant skulle passa. Nu har skaran av återförsäljare vuxit markant och istället för att beställa från Frankrike eller USA kan man nu beställa inom landet. Jag skulle gärna vilja ha ett väggord vid mitt framtida skrivbord (just nu finns ingen plats för ett sådant i lägenheten). Eftersom jag gillade filmen The Shining så tycker jag att väggordet på bild nr 3 är helt underbart! Bild nr 3 och 4 är lånade från Wonderful Graffiti. Bild nr 5 är lånad från Husmusens blogg. Besök också Vimsa Dekor och My First Room för mer väggords-inspiration!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka vackra väggord. Jag gillar verkligen typsnittet på bild 1 och bild 4. Snyggt men vars ska man måla? Lisa

Ellmania sa...

Hello Lajs! Det är vinyl-ord som gnuggas fast på väggen och kan tas bort sen om man tröttnar. Har faktiskt beställt en till mitt kök... Ska visa dig sen! Trevligt att du kommenterade mitt inlägg, kram E

Anonym sa...

Hej Em!

Det är nästan lite farligt att du delar med dig av dina fina inredningsskatter. Vi alla kommer ju att ha samma saker hemma...

Vilken otrolig koll du har och du skriver med ett mycket fint språk, Oscar är imponerad!

Jag blir verkligen inspirerad till att fixa!

Ellmania sa...

Åh, tack! Vad roligt! Kram på dig dear Jo.

Anonym sa...

"Har faktiskt beställt en till mitt kök." Det känns tryggt att man blir informerad ;-)
Annars är det en väldigt fin blogg som tagit sin början. Jag är mäkta imponerad.
Kram K

Ellmania sa...

Men Kalle, det skulle ju bli en överraskning! Ähum... :)

Anonym sa...

Jag har en vidareutvecklad tanke om väggord. Hittade i en tidning, tror det var Diego (är ju inne på lite andra områden än vad du är och snokar :-), dom har lite designtips också. Där hittade jag en superfin (och begräsnad-upplaga-producerad) boklåda med texten: These are not books, lumps of lifeness paper, but minds alive on shelves . Vad tror du om det på lämpligt ställe, kanske på hyllkanten? Jag ser det också lite som en mental brottningsmatch med Feng Shui. Jag läste att man tydligen skall rensa bland sina böcker. Hmpf!

Ellmania sa...

Anna. Jag vet, Feng Shui är en hård läromästare ibland. Det är då jag väljer att inte vara renlärig :) Nej, att rensa bland böckerna gör jag nästan lika ogärna som att slänga växter! För övrigt tycker jag att Feng Shui diskriminerar vissa växter (Jag har vissa oplockade gäss, trots min i övrigt stora fascination för Feng Shui) men det är ju en helt annan diskussion. Hur som helst: Den där boklådan låter mycket intressant (vilka underbara ord!), om du hittar tidningen med boklåde-artikeln kan du väl visa mig den? Jag körde en snabb sökning på Google och Diego utan resultat. Kram på dig/E