måndag 19 november 2007

Color Palette Generator

Beroende på infallsvinkel kan detta verktyg betraktas som genialt eller fullständigt meningslöst. Jag blev åtminstone lite fascinerad (i ordets mest sansade bemärkelse) och var tvungen att köra ett par favoritbilder genom färgpalettsgeneratorn av pur vetenskaplighet. Jag kan belåtet konstatera att den fungerar och gör sitt jobb utan gnäll och knussel. Du får alltså ut de enskilda färgkomponenterna ur ett mönster. Frågan är väl vad man gör med resultatet. Själv har jag använt den för att plocka fram de olika färgerna ur tapetmönster. Ni har säkert egna kreativa idéer... Prova här.

1 kommentar:

puzzelkvinnan sa...

Det måste jag testa.Jag satt just och skren på min blogg om rädslor .Om man gillar färgerna,gör en fondvägg med dessa färger,och du får en personlig vägg.Våga släppa loss. Puzzelkvinnan