söndag 18 november 2007

Inspirerande matplatser och lite propaganda...

Foto: House To Home
Foto: House To Home
Foto: R.O.O.M
Foto: House To Home
Visst blir man lycklig av att se såhär vackra matplatser? Min vision är att ha en matplats som både är köksbord och matsalsgrupp i ett. Alltså inte ha en grupp i vardagsrummet och en i köket. Tänk så mycket plats det skulle spara om vi kunde lägga denna, enligt min uppfattning, förlegade tanke bakom oss. Samma princip kan appliceras på mycket; inte minst vardagsporslin vs. finporslin. Varför inte njuta av de vackra sakerna man äger oftare än bara när gästerna kommer på besök? Upp till kamp allihop: Gör din vardag lite festligare. Ät praliner mitt i veckan, då behöver du dem till och med bättre än på helgen. Börja med att dricka nästa kopp te eller kaffe ur din allra vackraste kopp, för vem sparar du den egentligen till? Bannlys det fula och låt dina finaste saker komma till användning lite oftare!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Emmie!
Nu när jag ska flytta till en riktig lägenhet känns det helt tvunget för mig att prenumerera på inredningsmagasin!! Du som är orienterad i ämnet, vilket är bäst? Och vilket ska jag undvika? Kanske ett litet inlägg om detta? Kram kram från Linnéa

Ellmania sa...

Själklart, Linnéa. At your service: Ett inlägg om bra inredningsmagasin är redan upplagt! Kram E