söndag 2 december 2007

Don´t let julrushen get to you...

Foto: Wish
För den som inte vill utsätta sig för affärernas rådande julhets, finns det andra stämningsfulla pyntalternativ. Naturen kan bistå med precis det som behövs i form av vackra stenar, kvistar eller kottar. Gör små stilleben av dina fynd så som de är, eller måla dem vita som på bilden. Ställ fyra blockljus på ett fint fat och dekorera med något av ovanstående, alternativt olika nötter med skal. Och voilà: En adventsljusstake är född! Kanske något för min hårt julrush-prövade vän Tove?

3 kommentarer:

Anonym sa...

det ska jag faktiskt prova! håller mig nog till nötterna, dock. vet inte hur jag skulle lyckas klämma in en sakletarrunda ute i naturen just nu... tack för tipset!

Linnéa sa...

Hej Emmiewoman du riddare av adventsmys!
Tänkte komplettera ditt inlägg litegrann. Jag gjorde misstaget att ställa blockljusen för nära varandra, vilket gjorde att de smälte ner på varandra och det blev en salig röra av allt. Så använd er av ett stort fat och ställ ljusen med luft emellan för maximal fägring.
Jag gick på jakt igår efter en gammal bakform som jag kunde göra min adventsljusstake i, men jag kunde inte hitta någon så jag får hålla till godo med min vita porslinslåda från Åhléns.
ha det bra! Kram på dig

Ellmania sa...

Tove: Nötter är bra, det blir jättefint! Tror att du kan hitta färdiga nötblandningar i påse. Lycka till med pyntandet!

Linnéa: "Riddare av adventsmys", vilken underbar titel (ett gott skäl att skaffa visitkort :) Har råkat ut för samma missöde med ljusen, inte kul alls. På Cosas nätbutik har de kakformsliknande grejer som kanske skulle passa, fast tiden är ju knapp... Lägg gärna in en bild på din ljusstakskomposition på Linneas Hus sen! Kram på er båda /E