onsdag 26 december 2007

Snöglober att sukta efter

Foto: Walter Martin & Paloma Muñoz
Jag har länge haft en stark förkärlek till snöglober. Tyvärr är de flesta plastiga och klumpiga med plottriga och kitchiga innandömen. Så är emellertid inte fallet med Walter Martin och Paloma Muñoz glober. De är bara magiskt vackra och helt fantastiska. Tyvärr verkar Martin & Muñoz hålla till mest i Wien, så utsikten att lägga vantarna något av dessa snöglobskonstverk ser dystra ut. Däremot kan man njuta av deras alster på hemsidan. Missa inte!

4 kommentarer:

Anna sa...

Vet du att du kan göra dina egna snöglober? Jag har av någon outgrundlig anledning fått uppgiften att dekorera bordet på den nyårsmiddagen jag ska på. Men som den öppensinnade och vetgiriga person jag är antog jag utmaningen och påbörjade min research. Och fann till min glädje denna sida:http://brollopsplaner.blogspot.com/2006/12/bordsdekoration-fr-vinterbrllopet.html. Här har dom, med tips från din vän Martha Stewart, gjort egna glober till bordsdekorationen. Jag är såld! Så blir det helt enkelt, med lite andra roliga inslag. Jag bloggar biler på det till dig senare så att du stolt kan se vad din vän Anna åstadkommit. Kram

Ellmania sa...

Åh, det låter mycket intressant! Väntar i andlös spänning... Tar en titt på din länk så länge. Kram E

Ellmania sa...

Aha! Här var orginalet:

http://www.marthastewart.com/portal/site/mslo/menuitem.0e0eb51a2e6b5ad593598e10d373a0a0/?vgnextoid=b07d2e912b11f010VgnVCM1000003d370a0aRCRD&autonomy_kw=snow%20globe&rsc=header_2

Tyvärr är det nog svårt att få de hemmagjorda snögloberna i nivå med Martin & Muñoz mästerliga snöglober, men det är onekligen en kul idé! Lycka till och glöm inte att visa upp dem när de är klara! Kram e

Anna sa...

Dom föll sönder och läckte, varpå kaos uppstod vid nyårsdukningen. Resultatet av kaoset (men ockås isbrytaren/samarbetet) finns att skåda på min blogg :-)

Kram