måndag 11 februari 2008

Skapa med text

Foto: A cup of Jo
Foto: MadeByGirl
Foto: MadeByGirl
Tänk att ord och texter kan kännas så magiska och skapa en alldeles speciell stämning helt på egen hand. Ibland bara ett snabbt leende, men då och då läser man sådant som nästan tar andan ur en. Otroligt kreativa MadeByGirl har gjort de två understa tavlorna. Det översta fotot visar en smått underhållande diskhandduk lånad från alltid lika inspirerande A cup of Jo. Har du en älsklingsbok eller -text eller kanske ett brev som man bara vill läsa om och om igen? Kanske du kan göra något kreativt av den. En tavla till exempel. Canvasduk, färg och pensel köper du på vilken måleri- eller hobbyaffär som helst. UPPDATERING: Mer inspiration här!

2 kommentarer:

Anna sa...

Ja u, vad säger man. Inlägget triggar min "att-göra"-nerv och det känns alldeles underbart. Kanske är det något sådant här som skall pryda lite av min kommande "blandad-kompott"-vägg. Jag ser ingen annan utväg än att skapa en sådan. Dömd till friheten att välja eller porstmodern ångest sa väl vår gamle vän Sartre. Kram

Ellmania sa...

Jag är mycket spänd på vilken text du ska välja. Själv känner jag mig mycket rörd av en begravningstext med ett tvetydigt ursprung. Fast att göra en tavla av något sådant hade känts lite bisarrt. I ditt fall gissar jag på antingen en dikt eller något med sociologianknytning... Kram E