söndag 4 januari 2009

Efter en lång väntan

Foto: Ellmania
Två år. Så lång tid har jag väntat på att den rätta marockanska sittpuffen ska dyka upp. Äntligen har jag den här i mitt vardagsrum. Som fotot avslöjar är den dåligt fylld än så länge, vanligtvis fyller man puffar med ihopknycklat tidningspapper. Själv hade jag högtflygande planer på att förvara extratäcken och -kuddar, vilket visade sig vara en mycket dålig idé ur fluffighetssynvinkel. Hur som helst: Denna lilla juvel var en julklapp från mig själv, och en mycket uppskattad sådan! Vilken var din favoritklapp julen 2008?
För er som förälskat er i dessa små karameller rekommenderar jag ett besök hos Tesoritos och Rif Design. Sedan har vi den underbara holländska nätbutiken Le Souk, som är väl värd att besökas.
Two years. That´s how long I´ve been waiting for the right morroccan pouf to come along. Finally I´ve got it, right here in my living room. As the photo reveals it is still poorly stuffed, you usually fill these poufs with crumpled newspapers. I, on the other hand, had high-flying plans to store some extra quilts and pillows in it. That turned out to be quite a mistake from a fluffiness perspective. Anyway: This white little gem was a christmas gift from myself, and I can assure you, a much appreciated one! What was your favourite christmas gift of 2008?
For those of you who are smitten by these sweet little bonbons, I recommend a visit to Tesoritos or Rif Design (swedish links). Then there´s this lovely dutch Le Souk shop, which is another place well worth visiting.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt att du äntligen hittade den rätta! Kram Sandra

Ellmania sa...

Tack ska du ha! Jag ska bara fylla den med något som ser lite fluffigare ut än nuvarande potatissäck-looken ;)

Jane Flanagan sa...

Oooh lucky you!

My fave gift was this horse tote: http://www.etsy.com/view_listing.php?listing_id=18986617

It makes me smile every time I catch my reflection :)

Anonym sa...

På mio köpte jag saccosäckskulor till mina marockanska puffar. Jag tog sedan ett gammalt påslakan som jag la dem i coh sydde ihop.Det blev perfekt. De är lätta att flytta och bekväma att sitta på. Lycka till!

Ellmania sa...

Jane: That was one lovely gift, I understand why it was your favourite :)

Anonym: Tack snälla för tipset, det börjar bli dags att ta tag i det där nu :)