tisdag 20 januari 2009

Kareem Rizk

Foto: Kareem Rizk
Foto: Kareem Rizk
Har ni märkt hur lång tid det gått sedan jag skrev om mitt nuvarande favoritämne senast? Ja, du gissade rätt; jag syftar på trycken. Jag läste om konstnären Kareem Rizk för några veckor sedan och föll omedelbart för de bleka, nästan smutsiga nyanserna och detaljerna som andas 1950-tal och är typiska för Kareem Rizks kollage. Jag valde ut två vackra tryck att visa här, men det finns flera riktigt bra att beskåda i Kareem Rizks Etsy shop.
Uppdatering från min kreativa helg: Kuddfodralen är nu färdiga och jag har precis påbörjat det svarta målarprojektet. Först ut att entra den mörka sidan var träfågelburen. På tal om mörker: Tyvärr är dygnets ljusa timmar fortfarande så få här i Sverige att jag inte kan visa några foton av resultatet ännu. Men jag ska plocka fram kameran så fort dagsljuset återvänder...
Can you believe how long it´s been since I posted about my current favourite subject? Yes, you guessed correctly; prints it is. I read about the artist Kareem Rizk a few weeks ago and immediately fell in love with the pale, almost dirty hues and the lovely midcentury details in Kareem Rizk´s collage prints. I picked out two beautiful prints to show you, but there´s so many really good ones. Have a look at Kareem Rizk´s Etsy shop.
Update from my creative weekend: I´ve finished sewing cushion covers and started the black paint project today. The wooden birdcage was the first one to enter the dark side. Speaking of darkness: Unfortunately there are too few hours of daylight here in Sweden, to take any decent photos of the result. But I´ll show you as soon as the light returns...

2 kommentarer:

Victoria sa...

Ska bli spännande att se resultatet!!!
Fin hallinspiration i förra inlägget. Halln känns alltid som den kommer i sista hand när det gäller inredningen i hemmet. Men ändå är det ju det första intrycket man gör när man får besök, så hallen borde få större plats...
Ha det bra!
Kram Victoria

Ellmania sa...

Ja, hallens prioritet måste höjas. Enligt Feng shui är det en smärre katastrof att ha en tragisk och dåligt fungerande hall. Hallen får bli helgens projekt! Tack för dina trevliga kommentareer :)