onsdag 28 januari 2009

Vad Crate gör

Foto: Peter Guenzel
Vad gör Crate? Uppenbarligen gör Crate en hel del. Denna multifunktionella möbel kan agera både soffbord, sängbord och liten hylla. Inte illa! Fast jag är fortfarande inte överdrivet förtjust i furu... För oss som söker ett mer plånboksvänligt alternativ finns IKEAs låda IVAR.
Ps. Tack för hjälpen Malo! Gör ett besök på hennes fantastiska blogg här.
What´s Crate doing? Evidently Crate does a lot! This multifunctional piece of furniture can serve as a sofatable, bedside table and a small shelf. Not bad! Although I´m still not a big fan of pine... For those of us who are decorating on a budget IKEA´s IVAR box is an option.
Ps. Thanks Malo! Check out her great blog here.

5 kommentarer:

malo sa...

Ja, Jasper Morrison kanske inspirerades av Ivar när han ritade Crateserien. Vem vet. Onekligen mer ekonomiskt att välja Ikea. Fast inte så här tjusigt.

Ellmania sa...

Tack malo! Jag hakade upp mig på "Jasper Conran" och kom inte vidare med upphovsmannen när jag skrev inlägget. Nu, tack vare dig, kan jag korrigera och komplettera! Jag tror inte att man kan "rätta" ett inlägg på ett mer finkänsligt vis än du just gjorde :) Tack igen och välkommen hit /e

malo sa...

Tack så hemskt mycket för komplimang och länk! Och DITO får jag säga angående fantastisk blogg. Urvalsproffessionalitet!!

Anonym sa...

Öhm...Det är en låda. Punkt. Tänk, EN bräda är ännu mer funktionell. Multifunktionell man kan sätta den på väggen,lägga den på golvet etc... (ursäkta ironin) Men faktum kvarstår. Det är en låda.Kejsarens nya kläder...

Ellmania sa...

Så kan man absolut se det, på goda grunder. Men glöm inte att det är trevligt att se det stora i det lilla... Om man sedan är beredd att betala en stor summa pengar för något som enkelt kan konstrueras eller köpas billigt på IKEA är ju upp till var och en. Jag skulle för övrigt aldrig ifrågasätta funktionaliteten hos en bräda ;)