måndag 19 januari 2009

Hallinspiration

Foto: Bo bedre via Purple Area
Foto: House Beautiful
Foto: Desire to Inspire
Foto: Seattle Homes & Lifestyle
En lagom dos hallinspiration står på dagens meny. Min hall är sorgligt nedprioriterad och i desperat behov av ordning. Detta är för alla oss som behöver en knuff mot en mer funktionell och estetiskt tilltalande hall.
Some inspiration for the hallway is on todays menu. Mine is sadly unproiritized and in a desperate need of some organizing. This is for all of us who need a little push towards a more functional and nice looking hallway.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Riktigt fina bilder.. men jag vet inte om det är så praktiskt för tex barnfamiljer men otroligt fina bilder, riktigt ögongodis.

Anonym sa...

Drömmen om en hall... När blir den sann? Jag vill ha en praktisk men mycket vacker hall som kan ta hand om alla mina baskrar, sjalar och hemstickade vantar på ett trevligt sätt. En hall som visar det vackra (mammas hemstickade hjortronvantar) men döljer det fula (Albins märkliga imitationvargmössa från H&M). Har du något förslag Ellmania. Vissa av mina vantar och sjalar är ju som konstverk som jag vill visa. Kanske plexiglaskorgar?

Lisa

Ellmania sa...

Fyra i huset: Nja, inte superpraktiskt kanske. Jag har en tendens att bli lite opraktisk om saker bara är tillräckligt estetiskt tilltalande. Med barnfamilj får man förstås tänka ett steg längre...

Lisa: Armeringsjärn, klädnypor... Vi får spåna på det här! Men plexilådor säger jag instinktivt nej till: Min vän Linnéa förvarar sina glammiga lyxögonskuggor i plexiaskar med mycket lyckat resultat. Vantar och annat mjukt kan nog bli lite tillplattat i ett sådant "akvarietillstånd". Jag tror isåfall på glesa korgar (som du ju faktiskt har!) eller bara snygga korgar/askar med genomtänkt etikettsystem.

Jen of MadeByGirl sa...

The CREATIVITY is great in these shots...loving how they placed the hats.


Jen Ramos

'Cards & Prints You'll Love...'
www.madebygirl.com
madebygirl.blogspot.com

marta_tururu sa...

I love the first hall!! so I post it in my blog Deco-Inspiracion look: http://decoinspiracion.blogspot.com/2009/02/hall-inpisration.html

your blog is an inspiration for me, thanks :D

Ellmania sa...

Tururu: Thank you :)