lördag 17 januari 2009

Paint it black

Samtliga foton: Beckers
Hej kära ni. Jag är i ett ytterst kreativt tillstånd just nu och har högtflygande planer på att använda mitt Tantsu-tyg från Marimekko till att sy kuddfodral. Jag har också tänkt att måla en pall, en liten hylla och eventuellt en träfågelbur i svart färg. Så jag rullar upp ärmarna och lämnar er för en stund med dessa foton från Beckers, tänkta att väcka målarmotivationen till liv. Hur ser era helgplaner ut?
Hello my dears. I´m in the most creative mood right now and have some highflying plans to use my Marimekko Tantsu fabric to sew cushion covers. I also intend to paint my IKEA step stool, a small shelf and perhaps a wooden birdcage black. So I´ll roll up my sleeves now and leave you with some photos from Beckers to awake the motivation to paint. What are your plans for the weekend?

5 kommentarer:

MiA sa...

Helgen halvvägs avklarad. Stengodsugnen står på glasyrbränning, spännande att öppna imorgon eftermiddag! Julen är utstädad. En god middag uppäten. Nu börjar stjärnorna på slottet :)

Ha det gott!
MiA

Anonym sa...

VAR kommer den där sjukt snygga lampan i koppar (?) från? GOTTA HAVE!

Victoria sa...

Härliga bilder! Helgen spenderades med goa vänner, god mat och vin! Lite mys i soffan med film hanns oxå med! Lycka till med dina pysselprojekt!
Kram Victoria

Anonym sa...

Fågelburen blev bra. Den är lite stor bara, var ska du ha den? I ditt framtida växthus/inglasade altan kanske?

Lisa

Ellmania sa...

MiA: Det lät härligt! Hur blev bränningen och vad tillverkade du?

Sofia: Jag skulle gissa på att det är Tom Dixon som ligger bakom den.

Å lilla Vicke Vire: Precis som en helg ska vara! Och tack.

Lisa: Ja, den är stor och skulle med fördel kunna halveras. Dock inte i praktiken... Men jag ska nog hitta en plats för detta, numera svarta, monster. Kom gärna med kreativa förslag (hängande strumplåda eller kanske gästrum...? ;)