torsdag 8 januari 2009

Till dig

Foto: Fröken Bäckström
Så avger vi alla våra karaktärsförbättrande nyårslöften (mer om detta ämne snart), försöker träget att vara trevliga kollegor mellan nio och fem och när vi sedan kommer hem fortsätter vi med att också vara kärleksfulla mot våra nära och kära. Denna lista skulle förmodligen kunna fortsätta några rader till, men min poäng är: När stannar du upp och berömmer dig själv för alla dina små och stora vardagsbedrifter och, framför allt, för att du faktist är en bra människa? Idag är dagen! Stanna till på vägen hem från jobbet och köp dig lite vackra och välförtjänta fredagsblommor.
So we´re making all these character improving New Years Resolutions (more on that subject soon), trying hard to be good co-workers from nine-to-five and then when we get home we keep up the beeing good to our loved ones. This list could probably go on for a few more lines, but my point beeing: When do you take a moment to give yourself some credit for all your big and small everyday achievements and, most importantly, for simply being a nice person? Well, today is the day! Stop by a flower shop on your way home from work and buy yourself some well deserved friday flowers. I know I will...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det gör jag varje vecka! Tulpaner denna årstid!

Har följt din blogg ett tag men första gången jag skriver nåt. Kanonfin blogg!

Victoria sa...

Du har så rätt, man berömmer sig själv alltför sällan. Ska ta o köpa min favoritblomma som förhoppningsvis kommit ut i butikerna nu: ranunkel!

Ha en trevlig fredag och helg!
Kram Victoria

Zun sa...

Tänkvärda ord!

Jag "lärde mig" av en fd kollega att köpa hem fräscha snittblommor varje fredag för att starta helgen på ett bra sätt. Tänk att så lite kan glädja en så mycket!

/Zun

Claire sa...

What a sweet idea!

Anonym sa...

Så riktigt och så viktigt! Eftersom det inte blev någon fredagsblomma för mig ska jag se till att köpa mig en välförtjänt måndagsblomma istället :).
Kram Jenny

Anonym sa...

I dont't know if you have a working knowledge of English, but I just want to say that I'm delighted that you now include translations of your text, and I also want to add that I love your blog! You don't sell or promote anything...even yourself! You offer lovely pictures (you're a great editor with exquisite taste!) and you nicely synthesize your words with the images. It's a delight!

Ellmania sa...

Proforma: Så trevligt, kul att se dig här! Tulpaner är underbara och krispiga, för min del blev det pärlhyacinter och vita krokusar.

Victoria: Åh, ranunkler! Jag såg faktiskt ljusrosa ranunkler när jag handlade mina lökväxter, de verkar vara på ingång med andra ord.

Zun: Det är en mycket bra tradition, jag försöker hålla igång den också. Jag funderar dock på att förlägga inköpen på onsdagen; jag tycker att onsdagar behöver glammas till lite...

Claire: Yes, isn´t it? And I noticed that you have some beautiful flowers in your etsy shop... :)

Jenny: Det tycker jag att du ska! För mig blev det två söndagsblommor...

Susan B: Thank you so much for you sweet words, you made my day!