torsdag 26 februari 2009

Ett eget hörn

Foto: Sköna hem
Foto: Desire to Inspire
Förtjänar vi inte alla ett eget litet hörn? En plats att läsa, lyssna på bra musik eller dricka en kopp te. En plats att känna sig hemma på. En vän till mig har ett underbart sätt att skapa sina egna hörn var hon än befinner sig. Hon sveper helt enkelt in sig i en filt och viker in hörnen över bröstet, som en mänsklig vårrulle. Jag antar att hennes hörn är överallt där det finns en lämplig filt. Hur gör du för att skapa den där bekväma hemmakänslan?
Don't we all deserve a little nook of our own? A place where we can read, listen to great music or have a nice cup of tea. A place to feel at home. A friend of mine has this wonderful way of creating her own nooks wherever she goes. She simply wraps a blanket around herself and folds it around the chest, like a human spring roll. I suppose her nook is anywhere that you'll find an appropriate blanket. How do you create that feel-at-home comfort?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Å, ett eget hörn är en sån där sak jag alltid drömmer om, men när jag försöker fixa till nåt så sitter jag ändå inte där. Oftast kryper jag helt enkelt upp i sängen, och stänger ute både make och katter... ;-) Eller försöker i alla fall.

Den översta bilden får mig dock att fundera på att försöka få till en mysig hörna nånstans igen...

Anonym sa...

Vilka härliga bilder! Hängmmattan var ju underbar och hur snyggt var inte det svarta golvet!

Anna Johansson sa...

:-)

/The human spring roll

Ida sa...

Hm jag vet inte riktigt... Mitt bästa hörn är ju såklart hemma i min egna soffa: ) Med en filt och datorn i knäet! Eller med ett bra mode- eller inredningsmagasin.

purple area sa...

Härligt, kanske inte hade varit så dumt. Den där hängmattan ser ju skön ut!

homes for sale Philippines sa...

The second photo reminds me of our old house because inside it theres a cradle also not just one but two cradle for me and my younger sister. :D

Deirdre G