måndag 23 februari 2009

Mer canvas

Foto: Suzy Hoodless
Foto: Poppytalk
Jag är fortfarande förtjust i idéen att göra canvastryck av vackra foton. Till skillnad från tidigare har jag nu faktiskt ett specifikt foto i tankarna som skulle bli ett underbart tryck: Min pappa och min bror sitter på en bänk vid sidan av en gata någonstans på ön Gomera och dricker kaffe. De håller sina pyttesmå koppar i knäet med benen sammanpressade som små söta äldre damer. Jag älskar detta kort. Kanske ska jag göra slag i saken och skicka iväg det till tryckning...
I still have a thing for making canvas prints out of beautiful photos. Now I actually have a particular a photo in mind that would make a great canvas print: It´s a photo of my father and my brother having coffee on a bench by a street somewhere on the Gomera Island. They hold their tiny coffee cups on their laps with knees put together like little sweet old ladies. I love that photo. Maybe I should send it away for printing...

7 kommentarer:

Jane Flanagan sa...

Can you show us the photo? I love the idea in the bottom image of making it a headboard. I also love the egg chair with all my heart!

Anna Johansson sa...

Do it :-)

Kram Anna

Min rosendröm sa...

Det skulle säkert bli hur bra som helst, låter som ett vackert fotografi. Gillade bilden du visar jättemycket.

/nina

Anonym sa...

Klart du ska göra det, inga tvivel om det!

Kram Jenny

Anonym sa...

Jag instämmer med de andra!

Anonym sa...

Hej! Vilken fin och inspirerande blogg! Kan man maila dig?

Ellmania sa...

Jane: I love the headboard too, it´s great to see some unconventional solutions in that area. The photo of my father and my brother is taken with an old non digital camera, but I suppose I could take a photo of the photo. -I just have to check with the "Ellmania men" so they don´t mind :)

Anna, Nina, Jenny och Tove: Tack för er härliga respons på mina funderingar. -Ibland behöver man ju en liten knuff.

Anders: Tack och visst kan man maila mig: ellmania.blog@gmail.com