onsdag 25 februari 2009

Vårkvistar

Foto: Country Living via Decor8
Våren är definitivt på ingång idag. Vädret försöker kanske övertyga dig om motsatsen men misströsta inte. Det finns knep för att göra den mest regniga, blåsiga och dimmiga dag ljusare: Ta in kvistar. Sätt dem i en vas, ge dem vatten och vänta på på att de små knopparna ska bli till gröna löv. Jag tog in några kvistar Forsythia idag och väntar med spänning på att mitt vardagsrum ska fyllas av gula blommor. Vilken dag som helst...
Spring is definitly around the corner today. The weather might convince you otherwise, but do not dispare. There are things you can do to brighten the most rainy, foggy and windy day: Bring in some branches. Put them in a vase, add some water and wait for the small buds burst into green leaves. I brought some Forsythia home with me today, to fill my livingroom with yellow blossoms. Any day now...

5 kommentarer:

Jane Flanagan sa...

I can't wait any longer!!!

Anonym sa...

åhh..det var alldeles för länge sen jag var inne på ellmania känner och märker jag! dels är jag glad att se att mania fortfarande lever och dels att bloggen nu tagit en internationell riktning med svenska OCH engelska :)

jag hoppas att allt är bra annars! själv håller det på att renoveras väggar i min lägenhet, så nu behövs det inspiration till de vita väggarna..ett tema kanske..?

vi sågs ju aldrig i jul, men till påsk kommer jag till h-stad, det vore ju fantastiskt trevligt att ses då!

kram S-A

malo sa...

Ja! Det ska jag göra i morgon. Ta in Forsythia. På söndag är det mars!

Ellmania sa...

Jane: Me neather, but Forsythia really does the trick right now.

S-A: Min käraste S-A, vilken glädje att se dig här igen. Jodå Manian lever och har blivit tvåspråkig, ett bra beslut tror jag. Jag ser verkligen fram emot att ses till påsk. Det vore också trevligt att ta en tur upp till dina krokar en helg. Fika ahead, med andra ord. Och då ska vi utan tvekan lösa alla dina eventuella vita-väggar-problem :)Kram E

Malo: Mars, som poesi i mina öron. Jag ska banne mig också så något väl valt. Men vad?

Healing Naturaly sa...

Lovely, I have same typewriter same colour