fredag 26 oktober 2007

Charmiga matplatser

Foto: Living etc
Foto: Domino Magazine
Foto: Apartment Therapy
Foto: Domino Magazine
Jag är lite fascinerad av tanken att ha en matplats som inte är riktigt förutsägbar, dvs. inte exakt som konceptköpta matsalspaket med matchande bord och stolar. Just nu samexisterar i mitt kök ett modernt bord tillsammans med fyra klädda stolar med de grå tinningarnas charm. De trivs faktiskt mycket bra ihop. Men efersom jag inte tror på matgruppsmässig monogami, har jag under mitt tvååriga boende i nuvarande lägenheten bytt konstellation inte mindre än fyra gånger. Nya spännande kombinationer samt målarfärg kommer man långt med! Just nu störs mitt öga lite lätt av att matbordet, sedan jag målade om det, är på tok för likt soffbordet. "Lika barn leka bäst" är alltså inte tillämpbart i min lilla värld. Förutsägbart och trist, tycker jag. Jakten efter nya spännande alternativ har redan inletts... Hur ser din ultimata kombination av bord och stolar ut?

Inga kommentarer: