fredag 5 oktober 2007

Idag begraver vi...

...idéen om ÖGLA-stolar i köket. Jag mötte dem öga mot öga idag. Efter ett tips om en annons med fyra svarta stolar för ynka 400 kr och begav jag mig såklart iväg direkt efter jobbet för en titt och ett troligt köp. "Vad blanka de är" sa jag. "Inte avskavda i färgen någonstans". Jag knackade lite försiktigt på en av dem. Ett ihåligt och dött "tapp, tapp, tapp..." studsade obamhärtigt tillbaka mot mina trumhinnor. Omedelbart var förtrollningen bruten, min mentala filmmusik slutade spela och ersattes av ljudeffekten i dusch-scenen i Psycho. Stolen var helt igenom gjuten av otäck, billig plast. Fy! Mentalt ryggade jag bakåt med i skräck vidgade ögon och snubblade ut ur huset med en känsla av skändning, smutsighet och en längtan efter en dusch i huk-position (dock utan Psycho-effekter). Mitt fysiska jag tackade snabbt för titten, avböjde köpet och åkte hem. Nej tack, ingen plast-ÖGLA i mitt hem! Nu glömmer vi detta infall med snöpligt slut och marscherar raskt vidare mot nya bättre stol-idéer. Fortsättning följer med största sannolikhet...

Inga kommentarer: