fredag 5 oktober 2007

Vad kan väl passa bättre än ett spöke...

Foto: Voltex
...såhär direkt efter begravningen. Det dröjde inte många minuter innan jag fick nästa köksstolssnilleblixt. Tillåt mig att presentera *trumvirvel* Victoria Ghost från Kartell, formgiven av Philippe Starck. Enligt Kartells konsumentprislista ska kostnaden ligga på 1810 kr för en spökstol. Den finns i flera färger men det är den transparenta som trollbinder mig intensivt just nu. Jag får säga att jag hämtade mig mycket snabbt efter ögletraumat.... :) Och ja. Jag inser inkonsekvensen i att efter ett hårt fördömade av ÖGLA-plaststolar snabbt börja tråna efter Victoria Ghost, som så ogenerat skyltar med sin plastighet. Detta bekymrar mig föga. Det är skillnad på plast och plast. Plexiglas var det ju för övrigt... Vackra, eller hur?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nu du Emmie, har jag äntligen sällat mig till din läsarskara. Vilken trevlig blogg! Nu har jag äntligen något att läsa på internet, eftersom jag fortfarande inte (och aldrig kommer heller) anslutit mig till facebook. That´s right, you heard me! (Det var riktat till alla som skickar massa tjat till mig om att även jag, moi, ska ansluta mig till detta hypade trams.) Nåja. Nu har jag läst igenom så gott som hela din blogg och med höstmys i kroppen tittat på alla fina bilder. Visste du förresten att jag blev inspirerad av ditt stora mateus-fat med diverse frukt och grönt i, så att jag gick och köpte ett exakt likadant och kopierade dig rakt av! Imitation är bästa formen av smicker... som det brukar sägas. Förresten tycker jag att dina köksstolar är underbara! Sköna att sitta på, med egna personligheter och speciell karaktär.
Nej du, snart ska jag ut och plocka johannesört och sätta in i en fin glasvas jämte mateusfatet. Jag har underbara plantor med sina fina bär precis utan för huset, ibland känns det ändå bra att bo i det här tråkiga området med sina tillika tråkiga och intetsägande hus. Ha det bra, vi ses snart! kram Linnéa

Anonym sa...

En grej till... efter att ha läst även dina augustiinlägg så ser jag att du är sugen på att byta ut din lampa i vardagsrummet mot en snäckskalsdito. Då vill jag bara tipsa dig om en butik som ligger på Linnégatan, precis vid järntorget här i Göteborg. Jag har glömt vad butiken heter, men enligt de själva så har de stans största utbud av snäckskalslampor... Låter lovande. Kanske värt en titt nästa gång du kommer hit? Kram på dig! Linnéa

Ellmania sa...

Linnéa, så trevligt att du är här! Och jag lovar, jag ska inte försöka få dig att ansluta dig til Facebook. Så vansinnigt kul är det faktiskt inte, kan jag rapportera från insidan av Facebook-träsket. Ett Mateusfat är verkligen en god investering, det gjorde du verkligen rätt i! Snäckskalslampeaffären låter mycket intressant, dit måste jag bege mig nästa gång jag är i Gbg. Ser fram emot att se mer av dig till helgen, kram E