onsdag 3 oktober 2007

vackra VINSTRA

Foto:IKEA
Dags att visa upp en favoritserie ur IKEAs sortiment; VINSTRA. Möblerna präglas av rena linjer och en ganska avskalad siluett, men lyckas på något vis ändå kännas kvinnliga och personliga. Ett lyckat koncept! Hade jag varit en slit-och-släng-anhängare av högre rang och haft en betydligt större boendeyta så skulle jag kunna tänka mig både skåpet och förvaringsmöbeln på hjul. Ja, kanske sängen också. Men jag föreställer mig att det kan uppstå en viss mättnad efter tag. Lite vaga planer på att införskaffa förvaringsmöbeln finns dock. Jag tänker mig den som TV-bänk. Fast först en vacker TV. Det vore ohyfsat att befläcka VINSTRA med den nuvarande gigantiska kolossen från tidig prekambrisk era. Hur som helst, tillbaka till VINSTRA: Vit högblank folie, någon slags fanér och rotting ingår i receptet. Produktpriserna i VINSTRA-familjen ligger mellan 895 kr och 3995 kr.

2 kommentarer:

Anonym sa...

VINSTRA - ganska omdebatterad serie internt inom IKEA. Egentligen kanske snäppet "för" dyr (men naturligtvis billig relativt jämförbara möbler) och vad jag förstår säljer prylarna bara sådär.

Ellmania sa...

Daniel? Omdebatterad, hur menar du? Ska den läggas ner? Isåfall får jag kanske göra slag i saken och handla snabbt (for once)... Så trist om den försvinner snart. Alltså, jag kan ju förstå att många känner sig trygga med ek, men herregud. Det är ju en ovanligt intressant serie! Kan du inte berätta mer?